19 October 2016

Nystart

Någon gång i våras blev jag urbota trött på denna blogg. Kände inte längre att den öppna formen fungerade som en ingång till flödande, kravlöst skrivande. Nu har några månader rullat förbi, ett pinat projekt har åkt ner i vessabyttan (och gott så) medan andra skriverier skvalpar på. Småningom har jag kommit att sakna detta skrivställe med layout från typ 2001. Det har kliat i bloggfingrarna och som en klok en sa är det bara att helt omärkvärdigt börja igen. Så är det. Har på sistone fått lite ont i magen av nåt jävla uppbygglighetskrav jag börjat känna pyrande i mig själv i olika former av skrivande. Kom ihåg hur roligt och viktigt det är med arga utgjutelser, ledsna runor och babbliga rutor om ingenting. Och åbovandringar. Idag såg jag en sån här, som en karta nästan, fantasikarta, nästankarta.

Det som är bra med bloggar är att de kan vara ett halvhemligt skrivgryte med lågthögt till tak, skrovliga golv och öppna väggar och att rummet kan förändras hela tiden. Nu börjar bloggen dessutom - tänker jag mig? - bli ett lite behagligt otidsenligt forum som kan susa på i all stillhet med random flisor och flagor. Få se vad det blir och hur, men ja. 

2 comments:

ponks said...

"halvhemligt skrivgryte med lågthögt till tak, skrovliga golv och öppna väggar och att rummet kan förändras hela tiden." Inser att det här, DET HÄR behövde jag, precis nu, emedan den finlandssvenska bloggvärlden går bärsärkagång över nomineringar och bloggala.

M. Lindman said...

Hähä!